“Style ape ni… pad l0ck tu letak kat leher” – Tampil ‘Unik’ Dalam Berfesyen, Remaja Ini Dik3c4m Net1zen

Demi mengikut trend zaman sekarang, budak-budak remaja sudah berani mix and match pelbagai gaya sehingga admin tengok dah mengalahkan model antarabangsa.

Antara fesyen yang mendapat perhatian net1zen sekarang ialah gaya remaja bernama Adam Keyoss di Instagram yang katanya telah dikec4m sebab ‘ia terlampau unik dan lain daripada yang lain’. 

“Sejak bila IKEA Cheras jadi pusat jagaan kanak-kanak istimewa?” 

Menerusi perkongsian di Twitter, seorang netizen muat naik posting yang menampilkan OOTD remaja bernama Adam Keyoss yang sangat ‘unik’.

Sekali pandang macam gaya rempit tapi bila diamati, macam boleh masuk fashion show dah gaya dia posing tu. Macam manapun, netizen ni telah mengec4m remaja terbabit dan menyamakannya seperti kanak-kanak OKU. 

 

 

 

 

 

Sumber: Twitter

Malah ada juga komen net1zen di Instagram yang mengatakan gaya remaja tersebut langsung tak menunjukkan ciri-ciri seorang lelaki muslim.

 

Sumber: Instagram

“Budak-budak ni ada kacau orang awam ke? Peliklah aku, disebabkan style diorang jeh korang kec4m” 

Tapi macam mana pun, remaja ini masih mendapat sokongan daripada netizen lain yang berpendapat gaya mereka tu menarik dan tak ada salah sebenarnya kalau nak berfesyen.

 

Sumber: Twitter

“Tapi adalah juga rasa marah, sebab saya tak kacau orang pun tapi orang kacau saya. Gambar tu diambil masa keluar tengok wayang bersama kawan. 

“Antara komen netizen yang paling saya terasa bila dia kata saya kanak-kanak istimewa,” ujar remaja berusia 15 tahun itu.

Saya nak cakap, terima kasih kerana viralkan saya. Saya doa yang baik-baik sahaja untuk mereka. Terima kasih juga kepada yang sokong saya. Saya doakan mereka murah rezeki.

MUHD ADAM SUFIAN SAFARI

Menurut mereka, remaja itu tidak melakukan sebarang jenay4h dan sekadar mengikut trend terkini zaman remajanya, sama seperti yang dilakukan individu dewasa lain ketika zaman muda masing-masing.

Kata Adam, dia berterima kasih kepada mereka yang menyokongnya menerusi platform media sosial itu.

“Saya suka berfesyen sejak umur 12 tahun. Apa yang saya gayakan dipanggil steetwear (pakaian jalanan). Biasanya sekali pergi bundle, saya habiskan dalam RM100.

“Keluarga pun tahu gambar saya viral, tapi mereka kata biarkan sahaja.

“Saya nak cakap, terima kasih kerana viralkan saya. Saya doa yang baik-baik sahaja untuk mereka.

Apa-apapun admin sejujurnya tak kisah kalau korang nak berfesyen macam mana gaya sekalipun. Tapi dalam berfesyen tu berpada-padalah. Jangan sampai jadi buah mulut orang pulak kan… 

sumber: lobakmerah via mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*