Awal Ramadhan Pun Ada Yang Sanggup Buang Dekat Rumah Aku

Sedih dan sayu, bulan ramadhan merupakan bulan yang sepatutnya kita gunakan untuk penuhkan amal ibadat demi mendapatkan keredhaan Allah. 10 Malam pertama merupakan malam pengampunan tapi walaupun ramadhan masih ada juga yang membuat perkara seperti ini.

Seorang pengguna twitter terkejut apabila menerima whatsapp group, seorang bayi cukup sifat ditemui berdekatan rumahnya.

Wanita itu menerima gambar tersebut daripada group whatsapp. Kesal dengan tindakan individu yang telah membuangnya berdekatan rumahnya pada hari ramadhan. Ada saksi yang telah nampak sepasang couple meninggalkan beg itu disitu. Sayang tak dapat selamatkan baby itu.

Walaupun disaat Perintah Kawalan Pergerakan dan bulan ramadhan, masih ada ibu yang sanggup mengabaikan anak sendiri sebegini. Dimanakah sifat kasih pada si anak?

Mungkin anda melakukan dengan perbuatan tidak sah tapi tidak sepatutnya anda buang sebegini. Penduduk setempat telah cuba menyelamatkan bayi tersebut dengan menghubungi polis tapi sudah terlambat. Wahai ibu kepada si bayi ini, gunakan lah kesempatan ramadhan ini untuk meminta ampun kepada Allah tuhan yang maha penerima taubat, sayangi lah diri anda jangan buat dan ulang lagi perkara seperti ini.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*