“Kalau tak rac1st, b0d0h” – Net1zen Kec4m Wanita H1tamkan Muka & Pakai Bindi Untuk Jual Produk Kecantikan

Makin lama makin tak boleh nak terima teknik pemasaran sesetengah pengasas produk kecantikan ni. Sanggup buat macam-macam supaya dapat kec4man untuk dapatkan populariti. Lagi tak faham, ramai pulak tu orang yang beli produk-produk dari marketing murahan ni.

Baru-baru ni, tular video sorang lagi pengasas produk yang bertindak mel4mpau sampai pakai make-up hitam dekat muka melambangkan orang kulit gelap untuk tunjuk “keberkesanan” produknya.

 

Dalam video dekat bawah nanti, korang boleh tengok macam mana wanita ni dengan selambanya tunjuk gambar wanita berbangsa India dan komen mukanya hitam. Admin tak sanggup nak tengok sampai habis.

 

Lepastu dia boleh pulak letak disclaimer yang dia bukannya rac1st sambil dalam video tu dia ajuk cara orang India bercakap dan tunjuk memek-memek muka yang sangat-sangat bersifat perk4uman.

Bukan setakat hitamkan muka je, wanita ni jugak dengan beraninya pakai Bindi atau Pottu yang biasanya dipakai oleh wanita atau perempuan Hindu sebagai simbol mata ketiga dan untuk mengh4lau kej4hatan.

Tak cukup dengan tu, dia juga mula menyanyi lagu popular dari filem Kabhi Kushi Kabhi Gham sambil mempromosikan produknya boleh putihkan kulit orang India. OMG the disrespect!

 

Lagi tak boleh blah, dekat akhir video dia siap goyangkan buah d4danya sambil laungkan “Astaghfirullah al’adzim”. Haih, urut dada tengok!

Korang kalau nak tengok betapa teruknya video wanita ni, korang boleh tengok kat bawah ni:

 

*The Malaysian version of blackface**EDIT:* Ladies and gentlemen, I understand many of you are very upset by this…

Dikirim oleh Anthon Jermayne Singam pada Selasa, 22 Oktober 2019

Walaupun ada beberapa point yang dia cakap dalam video, macam orang selalu mengh1na orang kulit hitam ada kebenarannya, tapi admin rasa dalam masa sekarang ni cubalah elakkan benda-benda yang boleh cause racial tension among us. Lagi-lagi buat video kontroversi macam ni sampai hitamkan muka bagai. Dah-dah lah tu.

sumber: lobakmerah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*