Kucing Berpaut Pada Pokok Kerana Takut Pada Sekumpulan Anjing

Mungkin bagi pencinta haiwan seperti pencinta anjing anda sayang pada anjing, mereka merupakan haiwan yang jinak dan tidak ganggu manusia serta haiwan peliharaan seperti kucing. Tapi tahukah anda sikap sesetengah individu yang telah membuang anjing daripada menjadi haiwan peliharaan telah merubah sikap anjing.

Seorang lelaki bernama @MRfake95 telah berkongsi rakaman video anjing yang cuba mengerumuni seekor kucing secara berkumpulan. Terkejut dengan tindakan anjing yang cuba berbuat begitu lelaki itu telah merakam perbuatan itu dan memuat naik di twitter.

Menurut lelaki itu, anjing itu telah banyak kali cuba menye rang kucing, sakit hati dengan perbuatan anjing itu. Lelaki itu telah minta maaf sebab tak dapat turun menyelamatkan kucing kerana jarak yang agak jauh dan juga sudah ada yang turun untuk menyelamatkan kucing tersebut. Lokasi kejadian adalah di wangsa maju seksyen 1.

Sebelum ini kawasan ini tak ada anjing yang berkeliaran namun mungkin disebabkan PKP ada orang telah membuang anjing mereka, sebab tu lah selalu nampak anjing. Mr Fake telah minta bantuan orang ramai untuk membuat report pada majlis bandaraya.

NGO pencinta anjing boleh lah kutip anjing-anjing tersebut, belai dan sayangi mereka. Dikhuatiri kalau individu yang membuat tindakan anda akan kecam beramai ramai. Elok lah anda yang menyelamatkan mereka.

Tidak sempat memakai baju, lelaki yang turun awal tadi telah bertindak menyelamatkan anjing daripada terus digomol anjing tersebut. Anjing telah bertempiaran lari takut dengan manusia dan meninggalkan kucing itu sendirian, tapi sayang kucing itu pun cabut lari daripada anjing tak sempat diselamatkan.

Tidak sempat memakai baju kerana bimbang keselamatan kucing, anda memang patut dipuji. Untuk makluman kucing itu takut nak turun kerana bimbang akan anjing berdekatan.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*