Nora Danish Menangis Kegembiraan Dapat Khatam Alquran Pada Bulan Ramadhan

Bulan Ramadhan merupakan bulan yang ditunggu tunggu oleh orang islam. Di dalamnya terdapat banyak ganjaran dan ini lah masanya umat islam fokus ibadat dan melakukan kebaikan.

Di dalam bulan mulia ini, ada yang dulu kedekut tapi berubah menjadi penderma, ada yang dulu pemarah tapi berubah menjadi penyabar dan pelbagai kebaikan dilakukan pada bulan ini.

Tetapi bulan ini telah dapat mengubah ramai individu daripada tidak menyentuh alquran kepada membaca Alquran tiap hari. Bahkan ada yang membaca beratus muka setiap hari kerana mahu mengejar ganjaran di bulan ini.

Nora Danish telah berkongsi kegembiraan dapat mengkhatam Alquran di dalam bulan ini di instagram miliknya.

Ya Allah , Syukur Alhamdullilah. Mengalir air mata kegembiraan. Mcm tak percaya dapat Khatam pada
9 malam terakhir Ramadhan 😢

SubhanAllah. Allah Maha Mengetahui. Khatam Quran ini Nora ingin sedekahkan Pada Arwah Papa. Semoga rohnya dicucuri rahmat, dan ditempatkan dikalangan orang orang yang beriman. Ampunilah dosa dosa nya Ya Allah. Sesungguhnya Engkau lah Maha Mengasihani , Maha Penyayang Dan Maha Pengampun 🙏🏼 Terima lah ya Allah bacaan hamba Mu yg tidak sempurna ini 😢SesungguhNya Allah Maha Penerima.

InsyaAllah Nora akan Khatam pula bersama ustazah / ustaz pabila semua dah ok. Nampak mudah Khatam ni bagi sesetengah orang , tetapi tidak bagi Nora. Dengan jadual Nora Yg padat, niat Nak Khatam bertahun tahun tersekat.

Sampailah masa MCO tergerak hati Nak cari balik @pu_hafiz ada hadiahkan digital pen Al-Quran untuk Rayqal , so nak ajar Rayqal mengaji sebab MCO kan , takut lama berhenti mengaji dia lupa. Jadi nya , saya pula berminat dengan pen digital itu , Jadi saya pula start mengaji 😍 Aturan Allah 💜

Dan ditambahkan pula , bila lihat Instagram @elizadsharifuddin dah Khatam during MCO , lagi berkobar jiwa raga ini. Thank u babe, 😘 u pendorong semangat I. Harap post nora ini , akan pula membuka niat pada mereka Yg lain. InsyaAllah. Sama sama kita share benda yang baik.

Pada mula nya. Satu muka surat nak habiskan rasa susahhhhh nyaaaa. Lama lama 5 muka surat, jadi 10 , jadi 20 , jadi 30 dan seterusnya sampai mencecah 150 muka surat satu hari. Sampai Rasa tak sabar Nak bgn tido n start mengaji. MasyaAllah. Berkat Doa lepas solat bersungguh2 sampai menangis minta Allah berikan jalan mudah untuk mengaji.

Nak sangat hadiah pada arwah papa dalam bulan penuh keberkatan ini. Allah Maha Mendengar. Terima kasih kepada PU Hafiz untuk Quran digital pen ini. Juga Terima kasih pada followers Yg Mendoakan Setiap kali nora share perjalanan Khatam ini.

Dan perjalanan Khatam ini tidak akan sempurna tanpa Doa Suami & Ibu tercinta💜 Terima kasih , love u both. Suami Yg byk bersabar mendengar suara sumbang Setiap hari 🤦🏼‍♀️😬 Ada hikmah MCO ini Bagi saya. Boleh focus 110 percent. Kalau tidak ada je dugaan. Next , terjemahan 🥰

Jadi marilah kita sama-sama hidupkan malam ramadhan terakhir ini dengan solat dan bacaan alquran serta zikir memuji Allah SWT.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*